Thứ Năm, tháng 9 17, 2020

ខ្លួន​ជា​ទី​ពឹង​របស់​ខ្លួន
អត្តាហិ អត្តនោ នាថោ



ពិត​មែន​ហើយ សូម្បី​តែ​ជីវិត​នេះ​នាំ​មក​នូវ​មារ ជាទាសករ​ឋិន​នៅ​ក្នុង​រង្វង់​សត្រូវ ជា​អ្នក​ដើរ​ផ្លូវ​ឆ្ងាយ ត្រូវ​ហែល​ឆ្លង ចាញ់​សង្គ្រាម​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ក៏​ជីវិត​នេះ​ត្រូវ​តែ​ធន់​ទ្រាំ​តស៊ូ ដើម្បី​រើបម្រេះ​ចេញ​ឲ្យ​ផុត ទោះ​បី​ត្រូវ​ទទួល​ទុក្ខ​ទារុណ​យ៉ាង​ណា​អស់​ឋេរៈ​វេលា​ជា​អង្វែង មិន​អាច​ថា​បាន​ប្រមាណ​ត្រូវ​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ក៏​ជីវិត​នេះ​ត្រូវ​តែ​ធន់​តស៊ូ​គ្រប់​ដំណាក់​កាល​យ៉ាង​ដូច្នេះ​ឯង។

ខ្លួន​ជា​ទី​ពឹង​ខ្លួន ពាក្យ​ថា​ខ្លួន​បាន​ដល់​បញ្ចក្ខ័ន្ធ មាន​ទាំង​រូប​ទាំង​នាម​ជា​វិជ្ជមាន បញ្ញត្តិ សម្រាប់​សម្គាល់​ហៅ​ស្ដី​និយាយ​ទៅ​តាម​លោក​វោហារ​ការ​សន្មិត​ខ្លះ ជា​ផ្នែក​បរមត្ថ​ខ្លះ បើ​មាន​តែ​បរមត្ថ មិន​មាន​បញ្ញត្តិ ជា​វិជ្ជមាន​ជា​អវិជ្ជមាន​ទេ ក៏​គេ​មិន​អាច​មាន​ពាក្យ​សម្ដី ប្រាស្រ័យ​ទាក់​ទង​គ្នា​កើត​ដែរ។

ដូច្នេះ​ពាក្យ​ថា​ខ្លួន បាន​ដល់​រូប​នាម​ប្រជុំ​រួម​គ្នា មាន​ចលនា​ប្រព្រឹត្ត​ទៅ​ហៅ​ថា​ជីវិត​នេះ​ឯង។ ពាក្យ​ថា​ខ្លួន​ទី​ពឹង​ខ្លួន និយាយ​ឲ្យ​ខ្លី​បំបែក​សេចក្ដី​ឲ្យ​ងាយ​យល់​បាន​ដល់ បាប​ បុណ្យ គុណ​ ទោស ខុស​ត្រូវ​អាក្រក់​ល្អ ខ្លួន​ធ្វើ​គឺ​ខ្លួន​ជា​អ្នក​ទទួល អ្នកណា​ធ្វើ​អ្នក​ហ្នឹង​ជា​អ្នក​ទទួល។ ដូច​ជា​អាហារ អ្នក​ណា​ អ្នក​បរិភោគ​អ្នក​នោះ​ឆ្អែត​នេះ​ជា​ហេតុ​ផល​ពិត ត្រង់​ថា​ខ្លួន​ជា​ទី​ពឹង​ខ្លួន ត្រូវ​ព្យាយាមលះ​បង់​សេចក្ដី​អាក្រក់​ចេញ បំពេញ​សេចក្ដី​ល្អ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង។

សូម្បី​តែបញ្ចេញ​ពាក្យ​សម្ដី ពោល​ថា ៖ ខ្ញុំ​ព្រះ​ករុណា​សូម​ដល់​នូវ​ព្រះ​ពុទ្ធ​ ព្រះធម៌ ព្រះសង្ឃ ជា​ទី​ពឹង​ទី​រឭក​ស្មើ​ដោយ​ជីវិត ក៏​ពិត​មែន​ហើយ​ តែ​បើ​គ្រាន់​តែ​ពោលថា ហើយ​ឥត​បាន​ត្រង់​ត្រាប់​បដិបត្តិ​តាម​ឱវាទទេ​នោះ សង្ឃឹម​ឲ្យ​ព្រះ​ពុទ្ធ ព្រះធម៌ ព្រះសង្ឃ ជួយ​តែ​ម្យ៉ាង​ តើ​នឹង​បាន​ផល​ដែរ​រឺ​ទេ? ព្រះពុទ្ធ​ជួយ​បាន​តែ​មនុស្ស​មាន​ការ ទេវតា​ជួយ​បាន​តែ​អ្នក​ព្យាយាម។

ក្បូន​ជីវិត​ពិត​ជា​កំពុង​អណ្ដែត ក្នុង​មហាសាគរ​ដ៏​ធំ​ធេង ដូច្នេះ​មាន​តែ​ម្ចាស់​ជីវិត​ដែល​សន្មត​ថា​ខ្លួន​នេះ​ឯង ត្រូវ​ប្រឹង​ដោលអុំ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​ប្រាកដ​ណាស់ ដើម្បី​តម្រង់​ណែនាំ​ក្បូន​ជីវិត​ឲ្យ​ផុត​ព្យុះ​សង្ឃរា មាន​ដំណើរ​ត្រង់​ទៅ​តាម​ទិស​ដៅ​ពិត​ប្រាកដ។

ការ​លើក​តម្កើង​ឲ្យ​តម្លៃ​ជីវិត​ក្ដី ការ​ស្រឡាញ់​ពេញចិត្ត​ចំពោះ​ជីវិត​ខ្លួន​ក្ដី បាន​ឈ្មោះ​ថា​មិន​បណ្ដោយ​ខ្លួន​ឲ្យ​លុះ​ក្នុង​អំពើ​បាប ការ​យក​ខ្លួន​ជា​ទីពឹង​ពំនាក់ បាន​ដល់​ការ​បដិបត្តិ​តាម​គុណ​ធម៌​គឺ​សេចក្ដី​ល្អ​នេះ​ឯង។ អ្នក​មាន​គុណ​ធម៌​ឈ្មោះ​ថា អ្នក​មាន​ខ្លួន​ជា​ទី​ពឹង​ពំនាក់ អ្នក​បដិបត្តិ​តាម​ព្រះធម៌ ឈ្មោះ​ថា​ខ្លួន​ជា​ទី​ពឹង​របស់​ខ្លួន គុណ​ធម៌​ជា​ក្បូន ជួយ​សណ្ដោង​យោង​ក្បូន​​ជីវិតឲ្យ​ឆ្លង​ផុត​ពី​សមុទ្រ​ទុក្ខ​ទាំង​បួន​បាន ដូច្នេះ​ជីវិត​សូម្បី​តែ​មានរយៈ​ខ្លី​ក៏​មិន​ត្រូវ​ភ្លេច​ស្មារតី​ក្នុង​ការ​សន្សំ​បំពេញ គុណធម៌​ឲ្យ​កើត​មាន​សម្រាប់​ជីវិត​នោះ​ឡើយ។

ដក​ស្រង់​ចេញ​ពី​សៀវភៅ ជីវិតកថា

ដោយ​៥០០០​ឆ្នាំ


បញ្ហាវេយ្យាករណ៍បាលី  ២០២៤ ១.តើយើងរៀនវេយ្យាករណ៍បាលីដើម្បីអ្វី ? ឆ.យើងរៀនវេយ្យាករណ៍បាលីដើម្បីអាន សរសេរ និយាយ និងតែង​ភាសាបាលីឲ្យបានត្រឹមត្រ...